Att planera en Babyshower

Detta inlägg är skrivet innan Babyshowern ägde rum men då den var hemlig så publiceras alla inlägg ”inför Babyshowern” nu i efterhand. Berätta gärna om det är något specifikt jag skriver om lite extra!

I slutet av förra året så fick jag för mig att jag måste dra ihop en Babyshower för min bästa vän som väntar barn nu i Mars, sagt och gjort så kontaktade jag min väns lillasyster och frågade om hon var på att planera detta. Hon hade också tänkt på det men inte velat ta på sig det själv. Så nu är vi två som dragit ihop detta, ingen av oss har varit på en Babyshower tidigare men hur svårt kan det va? 😉

Att arrangera event har jag gjort, flera gånger nu och planera fester har jag gjort betydligt fler gånger så lite koll på hur/var/när saker ska ske har jag koll på. Men de ”typiska” Babyshower grejerna har jag desto sämre koll på …

Så här la vi upp det hela:

Vi har bjudit in närmsta vänner och släkt, la upp ett evenemang på Facebook med info och inbjudan.

Vi bestämde datum och tid, kände att det blev lättare än att alla ska lägga in önskemål.

Tid och plats: hemma hos blivande mamman, hennes sambo är underrättad och har i uppgift att lura iväg henne så vi kan komma dit innan och dekorera 😉 Det kommer att bjudas på Lunch, fika, alkoholfritt bubbel och lite olika lekar/aktiviteter.

Vi fixar med allt, tar dock hjälp av övriga gäster att få upp alla dekorationer. Men i övrigt så står vi för all planering och inköp, sen delar vi alla som kommer på kostnaden.

Lekar/aktiviteter var den svåra biten, men tack vare lite hjälp så tror jag att vi lyckades få ihop det ganska så bra ändå.

Dekorationer beställde jag från min vän Jenny som har webshoppen Festhosjenny  finns så otroligt mycket att välja på bara så var svårt att välja 😉

Festhosjenny.se

 

 

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *